Close search

Jak si efektivně zorganizovat čas: Tipy a triky od šéfů největších firem

Instagram

Čas. Nejvalidnější jednotka pro každého. Umí se ztratit, vypařit se nebo se vleče, neodsýpá a my hypnotizujeme ručičku hodin, aby se o tu jednu minutu posunula.

Samotná organizace času je oříšek a je těžké přiřadit důležitost jednotlivým úkonům. Nechte si poradit, jak správně nakládat s časem od těch nejvytíženějších. Jak si organizují čas výkonní ředitelé a zakladatelé úspěšných firem?

Naučte se říkat ne

Steve Jobs říkával: Jedna nová inovace vyžaduje tisíckrát někoho odmítnout. Pokud zastáváte vyšší pozici, je na vás kladen vyšší tlak. Lidé od vás stále něco vyžadují, chtějí poradit nebo se na něco zeptat. K tomu musíme přičíst kupu nevyřízených e-mailů, vlastní práci a dostaneme se k jednoduchému závěru. Vše se stihnout nedá. Naučte se říkat ne a nepřijímejte vše, jen abyste se zavděčili druhému. Slušně vysvětlete, jak se situace má a směřujte svou energii tam, kde je to nejvíce potřeba.

Aplikujte pravidlo dvou minut

Efektivní pravidlo, které využívají všichni CEOs a vysoce postavení manažeři: Pokud lze danou aktivitu stihnout do dvou minut, neodkládejte ji. Udělejte ji hned. Odepsat na krátký e-mail? Ustlat postel? Umýt nádobí? Toto pravidlo lze jednoduše využít i ve vašem každodenním životě.

A zase ty e-maily

Katia Beauchamp, spoluzakladatelka Birchbox, aplikuje jednoduché pravidlo. Každý, kdo jí zašle mail, musí nastavit čas odpovědi. Maily se automaticky seřadí podle urgence vyřízení. Díky tomu hned vidí, jaký mail má prioritu a jednoduše ví, kam směřovat pozornost v moment, kdy ráno otevře e-mail.

Čas na přemýšlení

Výkonný ředitel profesní sociální sítě Jeff Weiner na to jde jinak. Jeho rada zní: „Jak zvládnout time management? Nebojte se vzít si čas na rozmyšlenou“. Podle něj je toto pravidlo jedno z nejdůležitějších uvědomění v jeho dosavadní kariéře. Impulzivní rozhodnutí bez předchozí analýzy občas vede do slepé uličky. Ve finále vám pak čas, který strávíte nad řešením vámi vytvořeného problému, vezme mnohonásobně více času. Nebojte si říct o čas navíc a každý svůj krok dotáhněte do konce.

A JAKÉ RADY BY VÁM DAL ZAKLADATEL FACEBOOKU ZUCKERBERG NEBO „HLAVA“ AIRBNB? ČTĚTE V GALERII:

Nejčtenější články

Zavří­t reklamu