Close search

Ženy musí zastávat vyšší pozice. Firmy by měly do roku 2020 povýšit své zaměstnankyně

Pixabay Zdroj: Pixabay

Ženy mají sice možnost v dnešní době získat vzdělání a díky němu dostat i slušné zaměstnání, avšak jejich možnosti kariérního růstu i finančního ohodnocení jsou ve srovnání s muži stále omezené. Z tohoto důvodu dokonce desítky britských společností obdržely výzvu, aby umožnily ženám zastávat vyšší pozice.

Kariérní možnosti něžného pohlaví jsou i nyní v 21. století stále menší než u mužů. Ve srovnání s porevolučním obdobím si sice ženy v Česku v mnohém polepšily, stále však na pracovišti dochází k výrazným platovým rozdílům i horším možnostem profesního růstu. Odborníci tuto nevyváženou situaci odůvodňují tím, že to jsou většinou ženy, kdo musí své pracovní úvazky přerušit kvůli rodičovským povinnostem.

Česká republika patří podle evropských statistik mezi země, kde jsou například platové rozdíly mezi oběma pohlavími jedny z nejvýraznějších. Ženy často za tu samou práci dostávají o 23 procent nižší finanční ohodnocení, než by dostával muž na obdobné pozici. Také při vyšší kvalifikaci mají ženy menší možnosti kariérního růstu než muži a často se stává, že se zaměstnankyně dostávají do situace, kdy jsou na svoji pracovní pozici až moc kvalifikované.

Podobné problémy ale řeší ženy po celém světě. V Británii se však do dané situace rozhodla zasáhnout jedna finanční asociace, která má velkou podporu místní vlády. Ve výsledku 69 velkých firem, jakými jsou v Británii třeba Domino’s Pizza nebo JD Sports, obdrželo dopis, ve kterém je asociace vyzývala k nápravě nedostatečné genderové rozmanitosti v nadřízených pozicích.

Asociace kritizuje tyto společnosti, jelikož podle jejich názoru, nedávají dostatečný prostor ženám ve vyšším managementu. Celkem 66 z kontaktovaných firem má pouze jednu zaměstnankyni ve vedoucí pozici. Představitelé asociace po firmách například požadují, aby do roku 2020 zastávaly ženy 33 procent ze všech vyšších pozic. 

Na obhajobu svého stanoviska představitelé asociace uvádějí, že společnosti, ve kterých je vyšší management genderově vyvážený, bývají na trhu mnohem úspěšnější. 

Nejčtenější články

Zavří­t reklamu