Close search

V práci nic nestíháte? Nejspíš děláte tyto chyby, které vás brzdí

Pixabay

Pokud máte pocit, že nehledě na velké množství času, které strávíte prací nedosahujete vytoužených výsledků, pak nejste sami. Mnoho zaměstnanců i podnikatelů trápí podobný problém, který často pomůže vyřešit správné rozvržení času a úkolů. Jak si ale sestavit priority, abyste vše stíhali?

Mnoho povinností a nedostatek času – tento problém je strašákem pro většinu lidí. Jak zvládnout rozvržení svých úkolů, aby bylo možné vyřešit potřebné pracovní problémy a zároveň nesnižovat kvalitu výsledku?

Přiznejte si problém

Pokud sami sebe budete neustále přesvědčovat o tom, že vlastně s rozvržením času problém nemáte, jen byste ho potřebovali více, uvíznete v začarovaném kruhu. Nikdy totiž za den nevykouzlíte více než 24 hodin a bez odpočinku pracovat nikdo nevydrží a ani nemůže. Prvním krokem k řešení problému je si přiznat, že problém opravdu máte.

Rozvržení

Věnujte pár minut denně tomu, abyste si napsali nebo srovnali v hlavě veškeré důležité úkoly, které během daného dne musíte stihnout. Rozvrhněte si je později podle priorit a snažte se plán dodržovat.

Těžký výběr

Během dne se na vás nehledě na váš plán nahrnou další povinnosti, kterým se budete muset věnovat. V takovou chvíli bude nutné, abyste si ujasnili, co je skutečně důležité a co urgentní.

Důvěra

I když máte pocit, že se vás týká vše, co se děje ve vaší společnosti, rozhodně tomu tak není. Můžete mít i vedoucí pozici, přesto není ve vašich silách uhlídat celý proces od začátku až do konce. Udržujte si přehled o všem, co se děje, důvěřujte ale svým kolegům, kteří stejně jako vy dělají svoji práci.

Flexibilita

Bohužel v životě nelze vše naplánovat a to samé se týká i vašeho zaměstnání. Buďte vždy připraveni na to, že se objeví nějaká situace, která vás může vykolejit z vašeho rozvrhu a přidat vám ještě více práce. Při sestavování seznamu denních povinností byste si proto měli jenom pro jistotu nechat v rozvrhu alespoň jednu hodinu volnou, kterou budete moci případně využít při řešení nečekaných situací.

Pracujete neustále?

Mnozí lidé se v dnešní době chlubí tím, že dokáží pracovat i okolo 80 hodin týdně. Je více než jasné, že žádný člověk takhle nevydrží fungovat dlouhodobě a když se o to pokusí, bude velmi vážně riskovat své zdraví. Myslete také na to, že vaše tělo i mysl potřebují odpočinek a dopřejte jim to.

ŠPATNÝ TIME MANAGEMENT? PODÍVEJTE SE DO FOTOGALERIE:

Nejčtenější články

Zavří­t reklamu