Close search

V práci nic nestíháte? Nejspíš děláte tyto chyby, které vás brzdí

Pixabay Zdroj: Pixabay

Pokud máte pocit, že nehledě na velké množství času, které strávíte prací nedosahujete vytoužených výsledků, pak nejste sami. Mnoho zaměstnanců i podnikatelů trápí podobný problém, který často pomůže vyřešit správné rozvržení času a úkolů. Jak si ale sestavit priority, abyste vše stíhali?

Mnoho povinností a nedostatek času – tento problém je strašákem pro většinu lidí. Jak zvládnout rozvržení svých úkolů, aby bylo možné vyřešit potřebné pracovní problémy a zároveň nesnižovat kvalitu výsledku?

Přiznejte si problém

Pokud sami sebe budete neustále přesvědčovat o tom, že vlastně s rozvržením času problém nemáte, jen byste ho potřebovali více, uvíznete v začarovaném kruhu. Nikdy totiž za den nevykouzlíte více než 24 hodin a bez odpočinku pracovat nikdo nevydrží a ani nemůže. Prvním krokem k řešení problému je si přiznat, že problém opravdu máte.

Rozvržení

Věnujte pár minut denně tomu, abyste si napsali nebo srovnali v hlavě veškeré důležité úkoly, které během daného dne musíte stihnout. Rozvrhněte si je později podle priorit a snažte se plán dodržovat.

Těžký výběr

Během dne se na vás nehledě na váš plán nahrnou další povinnosti, kterým se budete muset věnovat. V takovou chvíli bude nutné, abyste si ujasnili, co je skutečně důležité a co urgentní.

Důvěra

I když máte pocit, že se vás týká vše, co se děje ve vaší společnosti, rozhodně tomu tak není. Můžete mít i vedoucí pozici, přesto není ve vašich silách uhlídat celý proces od začátku až do konce. Udržujte si přehled o všem, co se děje, důvěřujte ale svým kolegům, kteří stejně jako vy dělají svoji práci.

Flexibilita

Bohužel v životě nelze vše naplánovat a to samé se týká i vašeho zaměstnání. Buďte vždy připraveni na to, že se objeví nějaká situace, která vás může vykolejit z vašeho rozvrhu a přidat vám ještě více práce. Při sestavování seznamu denních povinností byste si proto měli jenom pro jistotu nechat v rozvrhu alespoň jednu hodinu volnou, kterou budete moci případně využít při řešení nečekaných situací.

Pracujete neustále?

Mnozí lidé se v dnešní době chlubí tím, že dokáží pracovat i okolo 80 hodin týdně. Je více než jasné, že žádný člověk takhle nevydrží fungovat dlouhodobě a když se o to pokusí, bude velmi vážně riskovat své zdraví. Myslete také na to, že vaše tělo i mysl potřebují odpočinek a dopřejte jim to.

ŠPATNÝ TIME MANAGEMENT? PODÍVEJTE SE DO FOTOGALERIE:

Nejčtenější články