Close search

Strašák mnoha žen: Studené nohy a ruce. S těmito triky se zaručeně vždy zahřejete

pixabay Zdroj: pixabay

Některé z nás to trápí celý život. Studené nohy a ruce. Přijedete na hory, je vám krásně, ale studí vás nohy v přeskáčích, i když není velká zima? Pokaždé když na někoho sáhnete, je to jako, kdyby na ně sáhla „smrt“. Problémy se studenými končetinami nám mohou signalizovat různá onemocnění, ale nemusíme hned věšet hlavu.

To, že máme často studené končetiny neznamená nutně, že jsme vážněji nemocné. Ale za vyšetření u lékaře nic nedáte. Můžete mít problémy se štítnou žlázou nebo vám nemusí správně fungovat zásobování tepenné krve do oblastí končetin. Studené ruce zas mohou znamenat to, že jsme neustále ve stresu. Tělo se tak připravuje na „útěk“ stahováním krve z končetin do svalů a vám pak mrznou prsty. Dalším důvodem špatné termoregulace může být i kolísání hormonů v ženském cyklu. Samozřejmě i kouření ovlivňuje prokrvování. Způsobuje zúžování cév a nedokrvování končetin. 

Co tedy pomáhá na ledové končetiny?

1. Tanči, dokud můžeš

Pravidelným pohybem v sobě rozproudíte krev. Vyzkoušejte aerobní cvičení, zlepšíte si s ním kardiovaskulární systém a teplo vám bude ještě několik hodin po skončení. Skvělá je např. zumba

2. Těžká jídla raději ne

Jezte pravidelně a racionálně. Pokud si dáte těžké jídlo, krev se stáhne do trávícího ústrojí a vás zase budou zábst nohy a ruce, protože už vám nezbyde na prokrvení oblastí končetin. Naopak zařaďte do jídelníčku „hřejivé“ potraviny jako zázvor, skořici, chilli papričky, rybí olej nebo ginkgo bilobu. Ta vám navíc pomůže s pamětí.

3. Běžte teplým rukám naproti

Vyzkoušejte zázvorový zábal. Nechte v horké vodě vylouhovat 100 g čerstvého zázvoru a do lázně poté namočte plátýnko nebo utěrku a přiložte na ruce, můžete tímto způsobem opakovat 15 minut. Nebo zkuste zahřívací oleje. Smíchejte lžíci olivového oleje se třemi kapkami rozmarýnového olejíčku a směsí si masírujte nohy i ruce.

4. Otužujte se

Pravidelně navštěvujte saunu. Saunování je prospěšné nejen ke zlepšení kardiovaskulárního systému, ale také zlepšuje termoregulaci organismu a to dlouhodobě. Pokud nemáte ráda sauny, otužujte se doma ve sprše střídáním teplé a studené vody. Tepny v končetinách se vám rozšíří a uvidíte, jak vám bude v posteli krásně teplo.

Nejčtenější články

Zavří­t reklamu