Close search

Máte některý z těchto zlozvyků? Pak si zbytečně ničíte spánek

Pixabay

Únava a nedostatek spánku jsou problémy, se kterými se v dnešní době potýká velké množství lidí. Někdy se ale stává, že nehledě na to, jak silně se snažíte usnout, tak barikáda, která stojí mezi vámi a snem, prostě ne a ne padnout. Důvodem mohou být určité zlozvyky, které vám brání v dobrém odpočinku.

Ať se jedná o náročnou práci, nebo rodinné starosti, malé množství spánku má velmi špatný vliv na zdraví. Od obezity, až po kardiovaskulární onemocnění, nedostatek spánku stojí za velkým množstvím zdravotních problémů. Pokud ale máte problémy usnout, i když si včas lehnete do postele, mohou za tím stát zlozvyky, které brání vašemu tělu vypnout. Naštěstí mnohé z nich je možné celkem snadno odstranit. 

Pozdní cvičení

Mnoho lidí se věnuje sportu ve večerních hodinách. Je to logické, jelikož po skončení práce máte určité množství času, právě než ulehnete do postele. Během cvičení ale lidské tělo produkuje hormony jako adrenalin a kortizol, které mají naopak za úkol lidské tělo nabudit, takže jejich tvorba není vhodná minimálně 2 až 3 hodiny před spaním.

Večerní kofein

Kofein má povzbuzující účinky, takže příjem jakýchkoli potravin, ať už kávy, nebo slazených nápojů, které ho obsahují, nejsou před spaním vhodné. Odborníci radí, že pokud chcete večer usnout a zároveň si i dobře odpočinout, tak si dejte poslední šálek odpoledne po obědě.

Mobil v posteli

Pokud patříte k lidem, kteří bez svého telefonu neudělají ani krok, pak právě tento zlozvyk může způsobovat, že se v noci nevyspíte. Pokud v noci koukáte do monitoru, tak své oči vystavujete modrému světlu, který negativně ovlivňuje produkci melatoninu, známého jako hormonu spánku. Existují sice filtry a i aplikace, které vám pomohou toto záření ztlumit, přesto při brouzdání na internetu, nebo pozdní práci na notebooku svoji mysl vystavujete stresu a vašemu tělu pak ještě nějaký čas bude trvat, než si zvykne na to, že je už čas odpočívat.

Tyto zdánlivě malé a neškodné chyby ve skutečnosti velice silně ovlivňují odpočinek. Takže pokud cítíte, že vám nestačí ani sedm nebo osm hodin spánku k tomu, abyste si odpočinuli, zkuste se vyhnout těmto zcela běžným chybám.

Nejčtenější články

Zavří­t reklamu