Close search

Co všechno víme o potratech? Ženy by si měly přestat vyčítat jejich příchod

Pixabay Zdroj: Pixabay

Potrat je pro mnohé ženy jako určité stigma, kterého se často bojí více, než čehokoliv jiného. V dnešní době patří mezi témata, o kterých se veřejně skoro vůbec nemluví. A co si budeme povídat, k dobru to určitě není, protože potrat podle odborníku patří mezi celkem běžný jev.

Přirozený potrat i ten uměle vyvolaný je stále jakýmsi strašákem pro mnoho žen, které se jednou chystají založit rodinu, nebo plánují další dítě. Je ale třeba si uvědomit, že přirozený potrat u žen nastává velice často, tak pro lidské tělo je jen dalším jevem, se kterým se musí vypořádat.

To bohužel neplatí o lidské psychice, pro kterou je potrat velmi zatěžující záležitostí. Mnoho žen si prodělaný potrat vyčítá a neustále přemýšlí o tom, co udělaly špatně, že jejich těhotenství dopadlo tímto způsobem. Doktorka Mary Jane Minkin, která poskytla rozhovor pro internetový magazín People, ale vysvětluje, že ženy by si přirozený potrat rozhodně neměly vyčítat. „Dámy si většinou myslí, že udělaly něco špatně. Že potrat jim způsobila hádka se sestřenicí, nebo návštěva supermarketu. Není tomu tak. Ve skutečnosti se prostě něco v průběhu těhotenství pokazilo, takže rozhodně není dobré se obviňovat,“ uvedla doktorka. 

Podle slov lékařky jsou přirozené potraty častější, než si lidé myslí. Dvacet až třicet procent všech těhotenství skončí potratem. „Nejčastějším důvodem bývá skutečnost, že u spermatu s vajíčkem nedojde ke správnému propojení. Takže pokud by takové těhotenství neskončilo potratem, byla by velká pravděpodobnost, že narozené dítě by nebylo zdravé,“ řekla Minkin. 

Většina přirozených potratů probíhá v prvním trimestru. Samozřejmě se objevují i případy, kdy dojde k potratu i v pozdějším stádiu těhotenství. Lékařka ale upozorňuje na to, že potraty jsou mnohem častější, než si ženy myslí. Proto je také důležité rozšiřovat povědomí o daném tématu, jelikož žádné tabu nikdy nepřinášelo pozitivní výsledky. 

Nejčtenější články

Zavří­t reklamu