Close search

Sedavý způsob života, bolesti zad – jak vám pomůže autotrakční lehátko

pinterest.com

Máte neustálé, vleklé bolesti zad, kyčlí a dalších velkých kloubů? Ale zároveň nestíháte nebo nechcete cvičit, aby se váš stav zlepšil? Pak je tu super věc na trhu - autotrakční lehátko. Stačí, když se na deset minut denně položíte na tento zázrak a záda se vám během chvíle spraví, bez námahy.

Sedavý způsob života si vybírá svoji daň

Autotrakční lehátko bylo vyvinuto pro preventivní a léčebné využití při bolestech a onemocnění zad, páteře a pohybového systému. Trvalé jednostranné zatížení, ať už v poloze v sedě nebo ve stoje, typické pro náš současný život, vede postupně k přetížení a následně k poškození přetěžovaných částí těla.

Hlavně dochází k přetěžování žilního oběhu dolních končetin, přetížení meziobratlových plotének, kyčelních kloubů a vnitřních orgánů. Obrácená poloha na autotrakčním lehátku vyrovnává  tyto důsledky přetížení tím nejpřirozenějším a nejefektivnějším způsobem

Výhody autotrakčního lehátka

Žádné aplikace léčby na lehátku se neprovádí “násilím”, tzn. přes nepříjemné a bolestivé stavy pacienta. Čím je poloha na lehátku příjemnější, tím je hlubší stav relaxace a uvolnění a tím a tím je větší účinnost obrácené polohy. V poloze rovnovážné dochází k odlehčení celého těla – už tato poloha má léčebné účinky.

Zásady správného používání

V obrácených polohách nesetrváváme déle než je nám příjemné. V polohách mírně šikmých setrváme cca od 1 min. do 5 min., v polohách více šikmých (nad 30 stupňů) a kolmých do 1 min. Za tuto dobu se tělo dostatečně natáhne a kloubní spoje rozvolní. Potom se vrátíme do polohy rovnovážné, ve které zůstaneme cca 5 – 8 min.

V této poloze natažení a uvolnění těla přetrvává i když intenzita tahu je snížena na minimum. Takto jsou zachovány veškeré blahodárné účinky obrácené polohy, aniž bychom museli zvyšovat dobu setrvávání v obrácené poloze. Tento postup můžeme během jedné aplikace podle vlastní snášenlivosti opakovat 2x.

Při různých bolestech a nepříjemných pocitech se ihned vrátíme zpět do polohy rovnovážné, ve které necháme tyto průvodní jevy odeznít. Při větších průvodních potížích volíme úhel sklonu lehátka co nejmenší střídavě s polohou rovnovážnou a zvyšujeme ho postupně podle adaptace organismu. Při návratu ze šikmé polohy do polohy výchozí doporučujeme zůstat několik minut (2-3) v poloze rovnovážné.

Frekvenci a intenzitu používání AL si každý volí individuálně podle vlastní snášenlivosti (zpočátku může být vhodnější vyšší frekvence s kratší dobou trakce, např. 4x denně po 5 min., po adaptaci organismu můžeme dobu trakce prodloužit, např. lx denně po cca 15 min.). U lidí starších a nemocných doporučujeme začít s polohou rovnovážnou střídavě s polohou šikmou do cca 5° – 10° hlavou dolů.

Zdroj: lehatko.cz

 

Nejčtenější články