Close search

Lil Miquela – robotka v hodnotě 130 milionů dolarů si podmanila Instagram

instagram.com/lilmiquela Zdroj: instagram.com/lilmiquela

Na jejím účtu nalezneme přes 1,8 milionu sledujících. Jde vlastně o báječný život z amerického Los Angeles – večírky s přáteli, dokonale padnoucí outfity, kosmetika, drahé telefony. Na Spotify najdete její píseň Not Mine, která byla v aplikaci součástí žebříčku Best of 2017. V listopadu 2019 vydala singl Automatic, který lze přehrát na Youtube. Píší o ní magazíny, lidé jí posílají tisíce komplimentů denně. Má to však jedno úskalí. Lil Miquela, vlastním jménem Miquela Sousa, není skutečná.

Instagramová hvězda Lil Miquela dělá na svém účtu @lilmiquela reklamu pro Calvin Klein, Balenciaga, Opening Ceremony, Spinelli Kilcollin nebo Burberry. Samsung ji zařadil do svého #TeamGalaxy a na svých stránkách s ní přináší rozhovory. Dokonce ji označuje za „nejvíc cool robotku na světě.“

Jak to všechno začalo

Používá Macbook, jako bundu nosí Nike, za svou matku označuje Paris Hilton a songy píše s @bia. Dokonce podporuje neziskovou organizaci věnující se výzkumu rakoviny Women’s Cancer Research Fund. Na svém profilu se dokonce někdy omlouvá fanouškům, že jim nestíhá odepisovat a promlouvá k nim skrz videa. To, ve kterém oznamuje, že je zamilovaná, má k milionu zhlédnutí.

A přitom to začalo obyčejnými příspěvky v dubnu 2016, na kterých vlastně nikomu nepřišlo nic zvláštního. Nyní účet devatenáctileté americko-brazilské dámy, stvořené počítačem, dosahuje miliónů zhlédnutí denně. Pro marketéry je takový profil zlatý důl.

Na účtu se snoubí obyčejný život s drahými značkami, koncerty, večery s přáteli, láska či nahrávání nové písně. Fanoušci zkoumají, zda jde o robota, virtuální svět hry, zda je Miquela vytvořená podle skutečné osoby.

Pro mnohé záhadný profil

Dlouho nebylo ani jasné, jaký je účel takového profilu. Tato záhadnost dost pravděpodobně přispěla k obrovskému množství sledujících. Dodnes se v komentářích najdou tací, kteří skutečnosti této postavy věří. Nedávno psala pod její fotku malá holčička: „Můj tatínek ale říkal, že vypadáš jak kreslená pohádka.“ Až jí tam následně další fanoušek odpověděl: „Vždyť ona je…“

Kdo za tím vším stojí?

Kalifornská společnost Brud. Odhaduje se, že s takovým dosahem má postava Miquely hodnotu kolem 130 milionů dolarů. Je to dokonalý důkaz toho, že v dnešním světě marketingu nemusíte být skuteční, aby si vás firma vybrala pro propagaci – musíte mít sledující, likes a dosah.

Lil Miquela se často v příspěvcích vyjadřuje k předsudkům, přesto představuje iluzi dokonalé mládeže – je mladá, krásná, nosí drahé oblečení, je vždy dokonale upravená a má krásného partnera. Sdílí obyčejné pocity a lidi to zajímá. V jednom ze svých příspěvků, kde líbá sama sebe, opěvuje sebelásku heslem „Gay for myself“.

Nový fenomén budoucnosti?

Jedná se o nový fenomén budoucnosti? Budou si značky vytvářet grafickou podobu svých influencerů? Lze se dočkat toho, že každá značka bude mít skupinu virtuálních postav, které budou spojeny s jejich brandem?

Vezmeme-li v potaz, že taková investice je spojena s prvotní realizací virtuálního člověka, a dále neskýtá žádné náklady na spolupráci, odměny či barter, jedná se o vcelku zajímavý krok ve světě marketingu. V praxi se ukazuje, že to funguje a i ve virtuální postavy si sledující najdou důvěru. Navíc s poměrně rychlým nárůstem popularity.

Rizika virtuálních influencerů

Rizikem takového počínání by bylo jistě to, že pro virtuálního člověka lze vybudovat naprosto smyšlený svět bez jediné chybičky. Přináší to neomezené množství peněz, dokonalou postavu, prestižní vzdělání, vzornou rodinu, drahá auta, luxusní dům.

Lidé se v influencerech vidí, a tak to dává společnostem jen větší možnost pro prohloubení rizika Instagramu – negativní působení na jeho uživatele, podněcování pocitu méněcennosti a větší touhu vyrovnat se svým idolům, která mnohdy končí depresí uživatelů. A to primárně generace Z, která se s takovými ikonami srovnává. Můžeme však očekávat, že budoucnost influence marketingu se vydá právě tímto směrem.

NA „NEEXISTUJÍCÍ“ INFLUENCERKU LIL MIQUELA SE PODÍVEJTE DO GALERIE:

Zdroje:
Instagram, instagram.com/lilmiquela
Magazín The Cut, Miquela Sousa has over 1 million followers on Instagram…
Vox.com, Lil Miquela and the virtual influencer hype, explained
Techcrunch.com, The Makers of the virtual influence Lil Miquela…

Nejčtenější články

Zavří­t reklamu