Close search

Koronavirus ovládá i české sociální sítě. Někdo na pandemii vydělává, další burcuje k šití roušek

Pixabay.com Zdroj: Pixabay.com

Název koronavirus, používaný v českých médiích, je ve skutečnosti označení pro jakýkoli virus, který patří do podčeledi Coronaviridae. Spousty lidí "uvěznil" doma, zúžil jim možnosti vyžití a navozuje blbou náladu. Jak v těžké době pomáhají sociální sítě?

Je hlavním tématu posledních týdnů a před pár dny jej Světová zdravotní organizace označila za pandemii. Na světě existuje již jen velmi málo zemí, které s virem COVID-19 nebojují. V současné chvíli téměř nenaleznete na sociálních sítích účet, ze kterého není zřejmé, jaké situaci Česká republika čelí.

Sociální sítě v boji s koronavirem

Petr Ludwig, autor knihy Konec prokrastinace, nabádá v rámci kritického myšlení k nošení roušek každého obyvatele. Inspirací mu byla Asie, kde je již nošení roušky naprosto běžnou záležitostí a naopak je nežádoucí, aby ji někdo neměl. 

 

Zobrazit příspěvek na Instagramu

 

Příspěvek sdílený Petr Ludwig (@petrludwig),

V České republice však stále panuje jakési přesvědčení, že nosíte-li roušky, jste infikovaní a lidé si na vás ukazují. Primárním záměrem nošení takové roušky je však jak vlastní bezpečí, tak bezpečí ostatních, bez ohledu na to, jste-li nakažení koronavirem či nikoliv. V Asii to považují jako jeden z účinných způsobů jak nákazu zmírnit.

Nela Slováková, úspěšná podnikatelka stojící za značkou Neonky, přišla s vlastní dezinfekcí a ručně šitými designovými rouškami. U obojího se momentálně jedná o nedostatkové zboží. Velkou část veřejnosti cenou svých nových produktů pobouřila, a okamžitě byla tématem článků v mnoha médiích. O objednávky však nouzi nemá a zdá se, že její podnikatelský záměr má, navzdory odsouzení, velký úspěch.

 

Zobrazit příspěvek na Instagramu

 

Příspěvek sdílený Nela Slováková (@nelaslovakova),

Nela v posledních dnech pravidelně přidává na Instagram videa, ve kterých se snaží obhájit vysokou cenu svých produktů. Je nepochybné, že komodity, jako jsou roušky a dezinfekce, mají momentálně na trhu obrovskou cenu. Nela byla však ze strany některých známých osobností osočena z nepravdy, když na svém profilu zveřejnila informaci, že rouška ušitá z látky nechrání a pouze ty s aktivním stříbrem, které shodou okolností prodává ona, jsou stoprocentně bezpečné. K tomu se vyjádřil i David Vaníček. Vyzval veřejnost, aby nevěřila lžím těch, kteří se na pandemii snaží vydělat.

Michal a David Vaníčkovi na svém instagramovém účtu @dvatatove zveřejnili video, kde Michal šije roušky pro rodinu a zároveň dává návod, jak si lze roušku ušít doma. Některé z nich věnují do porodnice v Podolí.

Kristýna Dolejšová na svém účtu projektu @zanormalniholky oznámila, že má volné roušky, které ráda daruje potřebným. Nikola Čechová, známá jako @shopaholicnicol své fanoušky informovala, že s přítelem Jakubem Mahdalem skončili v karanténě po tom, co jeli s řidičem Uberu, který leží ve vážném stavu na pražské Bulovce. Vyzvala k maximální obezřetnosti a nepodceňování situace.

 

Zobrazit příspěvek na Instagramu

 

Příspěvek sdílený Nikola Čechová (@shopaholicnicol),

Tamara Klusová, manželka zpěváka Tomáše Kluse, se omluvila na svém instagramovém účtu, že situaci s koronavirem podcenila, když své fanoušky konejšila, že doba není tak vážná.

Pokud byste hledali trochu odlehčení současné situace, na účtu Anety Chovanové @a.n.d.u.l.a najdete mnoho vtipů, kterými úspěšně momentální situaci glosuje.

 

Zobrazit příspěvek na Instagramu

 

Příspěvek sdílený Aneta Chovanová®️ (@a.n.d.u.l.a),

Těžké časy spojují rodiny

Jestli je pravda, že je třeba hledat na všem špatném něco dobrého, ukazuje se, že se svět tak trochu zastavil. Na sociálních sítích je vidět, že rodiny spolu tráví více času, využívají čas ke hrám, povídání. Ženy i k velkým úklidům. Hrají se deskové hry, čtou se knihy.

Známá influencerka Anna Šulcová, vystupující na Instagramu jako @annasulc vydala dokonce podcast, kde svým sledujícím radí, jak se v dobách karantény zabavit.

 

Zobrazit příspěvek na Instagramu

 

Příspěvek sdílený Anna Šulcová (@anasulcova),

Anička také pravidelně informuje své sledující o tom, jak tráví svůj čas v době omezení ona a dává tipy pro ostatní. Stejně jako další influenceři nabádá k tomu, aby lidé nevycházeli ven, pokud nutně nemusí.

A co vy? Jak trávíte svůj čas v současné situaci? Dejte nám vědět na Instagramu @extralife.cz!

Zdroje: Ministerstvo zdravotnictví České republiky

Nejčtenější články