Close search

Konec mumlání: Smart maska zesiluje hlas a překládá do osmi jazyků

Donut Robotics Zdroj: Donut Robotics

Pandemie COVID-19 přinesla spoustu technologických novinek, zejména v oblasti roušek a obličejových masek. Japonská společnost Donut Robotics jde ale mnohem dál.

Hrozba onemocnění COVID-19 učinila z roušek a masek na řadu týdnů každodenní povinnost, která u spousty lidí přetrvává dodnes. A v tom spatřila svojí příležitost japonská společnost Donut Robotics, která původně pracovala na vývoji překladatelského a informačního robota Cinnamon. Když jim pandemie narušila plány, zkusili se přizpůsobit době.

Mluvení do masky

Roušky a obličejové masky se po počáteční vlně, kdy bylo potřeba je hlavně mít, dočkaly různých vylepšení, ať už materiálových nebo estetických. Někteří výrobci vsadili na transparentnost, jiní na biologicky rozložitelné materiály, které po obnošení nezatěžují planetu.

Japonská společnost Donut Robotics přišla nápadem, který vám nedovolí jen tak se své roušky vzdát. Jejich high-tech upgrade totiž disponuje připojením na internet a umožňuje bořit komunikační bariéry.

Zařízení s názvem C-Face smart mask může díky šikovné appce přepsat nadiktovanou řeč, zesílit hlas nositele nebo ho přeložit do různých jazyků. Zatím je v nabídce základní osmička – japonština, čínština, korejština, vietnamština, indonéština, angličtina, španělština a francouzština.

Z letiště do světa

Inteligentní maska je vyrobena z bílého plastu a silikonu, má zabudovaný mikrofon, který se připojuje k chytrému telefonu uživatele přes Bluetooth. Výřezy na přední straně umožňují lepší prodyšnost, ale zároveň nechrání před přenosem koronavirů. Musí se proto používat v kombinaci s klasickou rouškou, jejíž proužky se převlečou přes výřezy na bocích smart masky. Cena se bude pohybovat v rozmezí 40-50 dolarů (900-1100 korun) plus poplatek za aplikaci.

Zařízení vypadá podobně stylově jako robot Cinnamon, kterého Donut Robotics vyvinuli pro tokijské letiště Haneda. Šlo o důsledek úbytku pracovních sil v Japonsku a malý průvodce měl podávat informace turistům nebo jim tlumočit.

Zdroje: cnn.com, businessinsider.com, designboom.com

Nejčtenější články

Zavří­t reklamu