Close search

Bizarní pravidlo střídání ruských panovníků a prezidentů: Podívejte se jim na vlasy

Wikimedia Commons/Kremlin.ru, CC BY/Government.ru, CC BY Zdroj: Wikimedia Commons/Kremlin.ru, CC BY/Government.ru, CC BY

Střídání ruských vůdců funguje posledních 200 let podle podivné posloupnosti. Je natolik zvláštní, že se to stalo předmětem vtipů, a natolik ověřené, že podle něj lze vsadit na vítěze příštích voleb.

Když v roce 2008 Dmitrij Medveděv nahradil ve funkci prezidenta Ruské federace Vladimira Putina, patrně ani politologové netušili, že se Putin díky kličce s úpravou ústavy vrátí do nejvyšší pozice.

Znalci historie měli jasno v jednom – příští prezident bude mít určitě pleš. A v tomhle ohledu žádná výjimka není možná.

Vlasové pravidlo

Prý jde o politický vtip, který se stal realitou. Po každém vlasovým porostem obdařeném lídrovi země se s železnou pravidelností objeví plešatý. Tohle pravidlo se dá vysledovat zpátky až k carovi Mikuláši I. Pavlovičovi, který usedl na trůn v roce 1825, tedy před téměř 200 lety.

Když o století později bolševická revoluce smetla monarchy z trůnu a převzala vládu nad zemí, vlasatého cara Mikuláše II. Alexandroviče nahradil Georgij Jevgeňjevič Lvov s poměrně vysokým čelem. Po něm nastoupil na krátkou chvíli hustovlasý Alexandr Fjodorovič Kerenskij, kterého zase nahradil Vladimir Iljič Lenin.

Tohle pravidlo si nevybírá, jde napříč politickým přesvědčením, společenským postavením, původem a stylem vládnutí.

Kdo přijde po Putinovi?

Vladimir Putin je v pořadí sedmnáctý muž na nejvyšším postu Ruské federace, který dodržel tohle zvláštní vlasové pravidlo, o němž se poprvé mluví od 70. let minulého století.

V úřadu bude do roku 2024, kdy mu skončí čtvrté volební období. I kdyby znovu zkusil kandidovat, s pravděpodobností hraničící s jistotou by neuspěl. Historie totiž praví, že po něm musí nastoupit někdo s bujnou kšticí. Do křesla by se mohl vrátit až po něm.

Na vlasové výměny ruských vladařů za posledních 200 let se můžete podívat do GALERIE:

Nejčtenější články

Zavří­t reklamu