Close search

Až polovina e-mailové korespondence zůstane nepochopena: Jak to změnit?

Unsplash.com Zdroj: Unsplash.com

Píp, e-mail od vašeho oblíbeného kolegy opět přistál v e-mailové schránce. A je to tady: mozek čte věty a automaticky si je tranformuje do řeči, kterou chce slyšet. Pochopitelně to funguje i naopak - někdy jednoduše psané slovo nezní tak, jak si představujeme. Jak to změnit?

Mozek nastavený na sarkazmus

„Dobrá práce, díky.“ Obyčejná poznámka, jejíž hlavní záměr byl pochválit příjemce zprávy. Proč si tuto informaci zhruba 60 % lidí vyloží jako sarkastickou nemístnou poznámku? Vysvětlení je jednoduché – naše mysl je nastavena tak, aby vždy předpokládala to nejhorší. Zkuste si připustit, že vás kolega opravdu pochválil za dobře odvedenou práci.

Základní ingredience: empatie

Až budete psát a odesílat důležitý e-mail, zkuste si jej přečíst s odstupem. Pokud odpověď nespěchá, nechte e-mail alespoň půl dne uležet v konceptech a poté si jej přečtěte. Uvidíte, že na daný text budete schopni nahlížet s větším odstupem a s větší empatií. Zkuste si odpovědět na následující otázky:

  • Jak bych si interpretoval/a tuto větu?
  • Jak bych se cítil/a v případě, že by mi došel tento e-mail?

Tyto otázky vám dozajista pomohou a pět minut, které textu věnujete navíc, se vám určitě vrátí v podobě spokojeného klienta, kolegy či nadřízeného.

S emoji opatrně

Člověk by si řekl, že pokud přidá za větu usměvavého smajlíka, problém špatného pochopení mailu hned zmizí. Jasně, jeden emoji v e-mailu nikoho nepohorší, ale nesmí se to přehánět. Komunikace by působila dětinsky a nevyspěle. Samotný text by měl být stručný, věcný a zároveň by neměl působit arogantně a agresivně.

JAKÉ RADY OHLEDNĚ  E-MAILOVÉ KOMUNIKACE BY VÁM DAL ZAKLADATEL FACEBOOKU ZUCKERBERG NEBO „HLAVA“ AIRBNB? ČTĚTE V GALERII:

 

 

 

Nejčtenější články

Zavří­t reklamu