Close search

Správné chování hraje na pracovním pohovoru zásadní roli: Víte ale jak na něm zazářit?

Pixabay Zdroj: Pixabay

Pracovní pohovor je v dnešní době zcela běžnou součástí výběrového řízení. Nejčastěji se na něj dostanou uchazeči, kteří potenciálního zaměstnavatele zaujali svým životopisem a zkušenostmi. Stejně dobrý výkon je ale důležité předvést i u osobního setkání s personalistou. Jak je tedy dobré se na pracovním pohovoru chovat?

Získat vysněné zaměstnání nebývá jednoduché. Konkurence je vysoká a mnoho uchazečů může v dnešní době nabídnout kvalitní vzdělání, pracovní zkušenosti i znalosti jazyků. Avšak schopnosti nejsou to jediné, co personalisty u pohovoru zajímá. Proto nehledě na počáteční úspěch s dobře sestaveným životopisem, lze během pohovoru mnoho pokazit a tím si zavřít dveře do zajímavé společnosti. Pokud se ale na pohovor pečlivě připravíte, máte všechny šance získat vysněnou pozici.

Slušné chování

Uchazeč o zaměstnání může sice mít vynikající vzdělání, nápady i pracovní zkušenosti, pokud se ale již na pohovoru ukáže jako konfliktní jedinec, je velice pravděpodobné, že jeho žádost o pozici vedení zamítne. Proto je velice důležité chovat se během pohovoru slušně a nepodceňovat ani chvíle, kdy jako zájemce o nabízenou pozici poprvé přicházíte do společnosti. Na recepci totiž můžete potkat různé lidi a nikdy nevíte, zda člověk, kterého jste pustil projít prvního, nebude váš budoucí nadřízený.

Dostatek znalostí

Je zcela zásadní chybou přijít na pracovní pohovor a myslet si, že veškeré potřebné informace o společnosti a pracovní pozici získáte až na místě. Samozřejmě se během pohovoru objeví otázky, na které budete chtít znát odpověď, avšak na setkání s personalistou se musíte dobře připravit. Musíte rozhodně vědět, čemu se věnuje firma, ve které se ucházíte o pozici a také znát alespoň její přibližnou historii. Také byste měli mít částečnou představu o náplni práce a rozhodně vám neuškodí, pokud již na pohovor přijdete s několika zajímavými nápady, které byste mohli uplatnit, pokud vás přijmou na nabízenou pozici.

Správná komunikace

Během setkání bude pro personalistu důležité, aby se o vás dozvěděl co možná nejvíce. Je samozřejmě zcela na vás, jaké informace budete ochotni prozradit, přesto pro vás bude velice důležité aktivně na pohovoru komunikovat a odpovídat na otázky nejlépe celou větou. Pokud budete aktivní a zároveň se během rozhovoru budete personalisty ptát na otázky, které máte například ohledně fungování společnosti, rozhodně vám to neuškodí. Tímto způsobem ukážete, že o společnost máte skutečný zájem. Určitě byste také měli během pohovoru mluvit spisovně a vyhýbat se pomluvám, nebo kritizování předchozího zaměstnavatele. Také si dejte pozor na to, jak se budete ve společnosti prezentovat. Včasný příchod a vhodný oděv vám velice pomohou při vytváření dobrého dojmu na potenciálního zaměstnavatele.

PODÍVEJTE SE V NAŠÍ GALERII, JAKÉ CHOVÁNÍ VÁM POMŮŽE BĚHEM PRACOVNÍHO POHOVORU:

Nejčtenější články

Zavří­t reklamu