Close search

Etiketa e-mailové korespondence: Jak správně napsat e-mail?

unsplash.com Zdroj: unsplash.com

Době ručně psaných sáhodlouhých dopisů (bohužel) odzvonilo, holuba už taky nepošleme, tak nám zbývají jen ty internety. Internetovou komunikaci ovládly pracovní e-maily, kterých nám denně do schránky spadnou i desítky. Vlídné, milé, i nemístné a hrubé. Jak napsat takový e-mail, který příjemce nezvedne ze židle?

E-mail by měl obsahovat oslovení, formální ukončení a podpis. Měl by být stručný, výstižný a zároveň by neměl působit nadřazeně a agresivně. A pozor, než kliknete na “odeslat”, nezapomeňte si po sobě e-mail přečíst.

Spisovatel? Ale kdepak...

Je důležité uvědomit si, že jste se nenarodil v kůži Orwella, Dickense ani Tolkeina, což v tomto případě znamená jediné. Ač jste se snažili do e-mailu dostat emoce či humor, je vysoká pravděpodobnost, že jej druhý nepochopí. E-mail by měl být stručný, výstižný a zároveň by neměl působit nadřazeně či agresivně. Nesmíme zapomínat, že příjemce neslyší tón hlasu, nevidí úsměv, nic. A pozor! Emoji a jiné "prostředky pro podporu nálady" v e-mailové korespondenci také vynechejte.

Předmět, to je oč tu běží

První, co příjemce vidí, je předmět. A věřte, že jej nepotěší předmět v podobě: URGENT: Vyřešit zakázku xxx. Komunikace sama o sobě hned v první větě působí přiliš autoritativně a s vyšší pravděpodobností bude mít kolega k vyřešení vašeho problému odpor. Když začínáte psát předmět, začněte s otázkou PROČ. Z jakého důvodu je důlěžité tento problém vyřešit? Odpovědí vám bude předmět, který bude například následující: klient potřebuje změnit barvu loga během dnešního dne.

Bez chyb, s podpisem a pozdravem

E-mail by měl obsahovat oslovení, formální ukončení a podpis. Je důležité uvědomit si, že e-mailová komunikace není chat a formát komunikace by měl být zachováván i přes to, že se s daným klientem znáte a maily si píšete na týdenní bázi. Záměrem je (nejen) působit profesionálně, tak si vyhraďte minutu navíc, a mail si po sobě ještě jednou přečtete.

A JAKÉ RADY OHLEDNĚ ORGANIZACE ČASU A E-MAILŮ BY VÁM DAL ZAKLADATEL FACEBOOKU ZUCKERBERG NEBO „HLAVA“ AIRBNB? ČTĚTE V GALERII:

 

 

 

Nejčtenější články

Zavří­t reklamu