Close search

Silný stres i kritika: Herci ze Hry o trůny bojují s fanoušky, Kit Harington s alkoholem

HBO Zdroj: HBO

Hvězdy nyní již legendárního seriálu Hra o trůny se díky jeho úspěchu, a samozřejmě i svým skvělým výkonům, rychle dostali na výsluní a získali si velkou popularitu. Poslední řady ale klesaly v očích fanoušků a tvůrci i herci si nejednou vyslechli silnou kritiku. Kit Harington nyní prý dokonce dobrovolně nastoupil do léčebny kvůli problémům s alkoholem.

Bohužel vše jednou končí a záleží na každém jedinci, jak se s daným koncem popere. V případě mladého a talentovaného herce Kita Haringtona, který v seriálu Hra o trůny ztvárnil postavu Jona Sněha, byl silný stres spojený se závěrem jedné jeho velké životní cesty natolik silný, že se mladý Brit údajně rozhodl řešit své problémy pomocí alkoholu.

Harington, který se díky roli proslavil po celém světě, začal v seriálu hrát ve velmi mladém věku a byla to pro něj první zkušenost jako profesionálního herce. Není tedy čemu se divit, že Harington velice silně prožívá konec této velké ságy, která byla po mnoho let součástí jeho života.

Herec nyní hledá klid a profesionální pomoc v luxusním zařízení Privé-Swiss, které se nachází v Connecticutu. Jeho měsíční léčba stojí přibližně 120 tisíc dolarů (2,6 milionu korun).

Reakce na fanoušky

Příznivci seriálu již delší dobu vyjadřovali svoji nespokojenost s upadající kvalitou seriálu. Jedním z důvodu byla podle nich skutečnost, že u posledních řad neměli tvůrci seriálu knižní předlohu George R. R. Martina, ze které by čerpali.

Kritika fanoušků ale vyvrcholila s koncem poslední, osmé řady, kdy došlo k nečekaným, a podle mnohých nelogickým, zvratům. Olej do ohně přilily i chyby, kterých se tvůrci během natáčení dopustili, jako nechvalně proslavený kelímek od kávy nebo láhve vody zapomenuté u nohou herců. Na serveru Change.org dokonce vznikla oficiální petice, která vyžaduje od HBO přetočení finální řady. Tato petice nasbírala už okolo 1,5 milionu podpisů.

I když během rozhovorů mnozí herci také vyjadřovali nespokojenost s koncem velkolepé ságy, nyní sdílí své nepochopení s kritikou fanoušků. Představitelka Sansy Stark, Sophie Turner, se nechala slyšet, že petici za přetočení považuje za projev neúcty k práci tvůrců i herců. Podle jejího názoru by si příznivci měli uvědomit, že herci i tvůrci mnoho let tvrdě pracovali, aby tuto show vytvořili (pozor, následující text obsahuje spoilery o konci finální osmé řady).

Kit Harington se zjevně už delší dobu potýkal se silným stresem kvůli konci seriálu, jak ukazuje i nejnovější dokument o natáčení Hry o trůny, který představila televizní stanice HBO. Harington při čtení scénáře a zjištění konce reaguje opravdu emotivně a neudrží slzy. Britský herec například uvedl, že byl znepokojen tím, jak fanoušci začali seriál považovat za sexistický kvůli tomu, že tvůrci nechali zemřít dvě hlavní ženské postavy seriálu. Britský herec také otevřeně ospravedlňoval rozhodnutí Jona Sněha zabít Daenerys, jelikož podle něj Jon neměl žádnou další možnost.

Představitel Brana Starka, Isaac Hempstead Wright, si naopak myslel, že tvůrci si z něj udělali legraci, když napsali ve scénáři, že Bran skončí jako zvolený král Západozemí. Reakce na finální sérii jsou tedy skutečně různé jak mezi fanoušky, tak i mezi tvůrci, přesto faktem zůstává, že Hra o trůny se do dějin zapíše jako jeden z nejsledovanějších seriálů na světě.