Close search

První svíčku vytvořil z voskovek. Příběh zakladatele proslulého podniku na výrobu vonných svíček, který dobyl i Česko

pixabay Zdroj: pixabay

Když bylo zakladateli Mikemu Kittredgovi šestnáct let, nevěděl, co má dát mamince k Vánocům, a tak ho napadlo, že jí vyrobí svíčku. První svíčku prodal sousedce a druhou daroval mamince. Zanedlouho se začal zájem o jeho svíčky zvyšovat a on věděl, co se stane náplní jeho života.

V prosinci 1969 to všechno začalo. Po úspěšném prodeji svíček lidem v okolí, kdy mu na výrobu stačila krabice od mléka, knot a parafín, se Mike Kittredge rozhodl, že z koníčka vytvoří byznys. K rozhodnutí dospěl po čtyřech letech. Veškerý zisk z prodeje vracel zpátky do svého podnikání. Bloky s voskem a krabice s hotovými svíčkami zaplnily celou jejich garáž a sklep a Mikeovým rodičům začala docházet trpělivost.

Jeho maminka ho požádala, aby svůj byznys přesunul do bývalých papíren nedaleko Holyoke v Massachusetts, kde ještě asi rok pracoval sám. Ráno odléval svíčky, odpoledne oblékl kravatu a jel je prodávat. Večer pak dokončoval a balil ranní várku. Po nějaké době si mohl dovolit najmout pracovní sílu a v roce 1982 společnost Yankee Candle zaměstnávala asi 30 dělníků. Rozrůstající se firma obsadila všechna tři parta papírny a už nezbýval prostor pro expanzi. Obchod v prvním patře se uchytil, nicméně zapadlou papírnu zákazníci jen těžko hledali. Proto se Mike začal poohlížet po novém místě pro svoji prodejnu.

V srpnu 1983 firmu se s prodejnou přestěhoval o dvacet mil dál, na venkov do South Deerfieldu. Nová podniková prodejna se otevřela v listopadu a o tři měsíce později začala fungovat i továrna. Mike měl na začátku pochybnosti o tom, jak se na venkově společnosti povede, ale zanedlouho ho obavy opustily. Každý den před firmou bylo plné parkoviště a firma začala po čase expandovat do Evropy.

Nyní je společnost Yankee Candle nejproslulejší výrobce aroma svíček a vůní do interiérů. V USA je 18 000 obchodů, přes 2000 prodejních míst ve Velké Británii a distributoři jsou ve 23 zemích po celé Evropě. Úspěch značky spočívá v osvěžujících vůních, které mají dlouhou výdrž, takže vůni cítíte do posledního záblesku plamínku. A to vše začalo dárkem pro maminku.

Nejčtenější články

Zavří­t reklamu