Close search

Jednoduchý způsob, jak probudit kreativitu. Zvládne ho i malé dítě!

Pixabay.com Zdroj: Pixabay.com

Poptávka po kreativitě neustále roste. Zdaleka nejde jenom o umění nebo kreativní obory. Kreativita je dnes výhodou v jakémkoliv oboru, dokonce se uplatní i v osobním životě. Jenže ne každý z nás se cítí být kreativní, přestože je kreativita člověku vlastní...

Každý je kreativní

Každý z nás se rodí s dávkou kreativity. Již v 60. letech výzkum profesora George Landa dospěl k závěru, že celých 98 % pětiletých dětí je vysoce kreativních. S přibývajícím věkem se procento kreativních dětí snižuje. Jistě to souvisí i se standardizovaným školským systémem, snahou zapadnout a touhou naplnit očekávání jiných, třeba učitelů, trenérů nebo rodičů.

Kreativita – tvořivost s přibývajícími roky nemizí, jen se příliš necháváme omezovat překážkami kreativity, jen příliš podléháme svým strachům.

Z kreativity se nedá vyrůst

Tvořivost nemá hranice. Není vyhraněná jen pro úzký okruh umělců. Nemá pevnou definici. Nevztahuje se jen k inovacím, nejde jen o kreativní průmysl. Není definována ani časem, má své místo v pracovní době i ve volném čase. Má své místo v každodenním životě. To ve svém článku potvrzuje i význačný psycholog Robert Epstein.

Kreativita je člověku přirozená podobně jako dýchání nebo myšlení. Dá se rozvíjet kdykoliv. Stačí si ji jen připomenout návratem do dětských let.

Jak to dělají děti?

Kreativita znamená dělat věci jinak, jinak přemýšlet, hledat jiná řešení. Děti ještě neznají standardní řešení, proto se na ně nespoléhají a hledají vlastní řešení. Nepodléhají omezením pravidly, protože si tato pravidla ještě neosvojily. Neustále zkouší něco nového, zkoumají a ptají se. To se dá dělat i v dospělosti. I v dospělosti se dá pracovat s otevřenou myslí a k řešení problémů přistupovat s hravostí. Už jenom vzpomínka na dětství probouzí kreativitu. Dokazuje to výzkum, se kterým vás seznámí fotogalerie.

Jak snadno probudit kreativitu? PODÍVEJTE SE DO FOTOGALERIE: 

Literatura

Franková, E. Kreativita a inovace v organizaci. Praha: Grada, 2011.

Dweck, C. Nastavení mysli: Nová psychologie úspěchu aneb naučte se využít svůj potenciál. Praha: Jan Melvil publishing, 2015.

Nejčtenější články

Zavří­t reklamu