Prebiotika v potravinách: Podle vědců jich nejvíc najdeme v artyčoku, česneku či pórku

Freepik Zdroj: Freepik

Prebiotika sice slibuje spousta výživových doplňků, ale existují i potraviny, které jich obsahují docela dost. Podle nové studie je nejvíc prebiotik v pampelišce, artyčoku, česneku, pórku a cibuli.

Podle Národního zdravotníckého informačního portálu prebiotika nepřímo snižují výskyt střevní rakoviny. Je to "lidským střevem nestravitelná a nevstřebatelná složka potravin, která podporuje růst nebo aktivitu střevní bakteriální flóry. Zpravidla jde o hůře stravitelné typy vlákniny."

Prebiotika v jídle

Magazín Science daily upozornil na studii, která se zaměřila na potraviny s nejvyšším obsahem probiotik. Mezi 5 nej patří pampeliška, artyčoky, česnek, pórek a cibule. Kromě podpory střevních mikrobů obsahují také velké množství vlákniny, což je něco, co chybí spoustě lidí.

Vědci analyzovali 8 690 potravin a zjistili, že 37 % z nich obsahuje určité množství prebiotik. Největší množství mají pampeliška, artyčok, česnek, pórek a cibule, šlo o rozmezí asi 100-240 miligramů prebiotik na gram potravy. Položky obsahující pšenici jsou na seznamu níže. Mezi potraviny s malým nebo žádným obsahem prebiotik patří mléčné výrobky, vejce, oleje a maso.

Mezinárodní vědecká asociace pro probiotika a prebiotika doporučuje příjem 5 gramů prebiotik denně. To znamená třeba polovinu menší cibule.

Zdroje informací:
Nzip.cz: Prebiotika