Close search

Nové trendy v nakupování. Sociální sítě řídí náš život

Pixabay Zdroj: Pixabay

Styl, jakým lidé nakupují, se mění stejně jako módní trendy. Mladí lidé si vybírají produkty zcela jiným způsobem, než si je vybírala generace před nimi. Velký vliv na jejich výběr mají právě sociální sítě a influenceř, kteří působí v online světě.


>

Mladá generace Z, do které patří lidé narození po roce 1989, je tou první na světě, která vyrůstala v době všudypřítomného internetu. Tato generace, která v dnešní době pomalu dokončuje svá studia, dostává první zaměstnání a s tím spojené výplaty Nynější mladí lidé chtějí své peníze utrácet rychle, intenzivně a se zážitkem. 

Na tom samozřejmě není nic špatného. Generace Z studuje online, píše si domácí úkoly s pomocí Googlu a o nových trendech nebo aktuálním dění se dozvídá z úst youtuberů a influencerů. 

Nutnost e-shopů
>

Lidé narození po roce 1989 například nemají potřebu tolerovat obchody, které nemají e-shop, jelikož většinu svých nákupů provozují online. Ať už se jedná o oblečení, nebo potraviny, generace Z je největším příznivcem e-shopů. Kamenné obchody jsou pro ně také důležité, přesto přítomnost značky v online světě má rozhodující váhu při jejich výběru. 

>

Obchodníci tak nyní hledají cestičky a způsoby, jakými své zákazníky oslovit. S postupem času například přišli na to, že mladá generace velice ochotně komunikuje se značkami i obchody pomocí recenzí, komentářů a soutěží. Také přikládá velký význam online prezentaci firmy a schopnosti reagovat na komentáře a dotazy přes sociální sítě.

Influenceři

A právě sociální sítě a YouTube mají velký vliv na generaci Z při výběru produktů a rozhodování, zda si danou věc pořídit, nebo ne. Tato generace věnuje velkou pozornost online recenzím, názorům a komentářům svých oblíbených influencerů, které sleduje například na YouTube nebo na Instagramu. 

Starší generace samozřejmě také zajímají názory a preference různých osobností, ale v takovém případě se často jedná o celebrity, umělce, sportovce, herce nebo zpěváky. Tyto osobnosti mají i nadále velký vliv na výběr mnoha spotřebitelů, akorát se k nim nyní přidaly i lidé, které proslavila právě jejich sebeprezentace na internetu. 

Mnohé osobnosti online světa tak ovlivňují v nakupování miliony lidí, kteří denně sledují jejich YouTube kanály a instagramové profily. A firmy se skutečně často předhánějí, aby své produkty mohly prezentovat pomocí vlivného influencera. V takové chvíli vždy záleží na samotném influencerovi, zda nabídku přijme, nebo ne. Někteří vybírají podle toho, zda produkt odpovídá jejich sféře zájmu a působení, jiní podobnou spolupráci berou jako obchod.

Sociální sítě se tak staly skutečně silným hnacím motorem, který dokáže pozvednout, nebo i poškodit jakoukoli značku. Mileniálové a generace Z jsou často označovány jako zcela spotřebitelské, které chtějí nakupovat rychle a zábavně. Také jsou to ale generace, které čím dál tím více věnují pozornost aktuálním tématům jako recyklace, slow fashion a fair trade a jsou ochotny si připlatit za produkty, které reprezentují daná témata.   

Nejčtenější články

Zavří­t reklamu