Close search

Ztrácíte životní rovnováhu? 6 tipů, jak si ji udržet

pixabay Zdroj: pixabay

Připadáte si někdy, jako by se vám ztrácela půda pod nohama? Za něčím se honíte, ale pak poznáte, že to ve skutečnosti není to, co opravdu chcete. Nevíte, co je vlastně správně a co je špatně a často propadáte myšlenkám, že nic nemá cenu. Poradíme vám, jak si zlepšit svoji životní rovnováhu.

1. Osvoboďte se

Osvoboďte se od zbytečných aktivit a závazků, které vám ve skutečnosti nic nepřinášejí. Položte si otázku, zda vám konkrétní aktivita nebo činnost přináší nějaké klady do vašeho života anebo vám jen přináší stres. Pokud si odpovíte, že vám nic dobrého  nepřináší a není nutná, skončete s ní. Čím méně stresu, tím více radosti.

2. Zjednodušujte

Uvědomte si, co by se ve vašem okolí dalo zjednodušit. Protože čím jsou věci jednodušší, tím méně rozptylují naši soustředěnost a když nám něco bere soustředěnost, bere to i energii. Platí to i ve vztazích. Pokud vám některé vztahy připadají složité, snažte se s dotyčnými promluvit o tom, co vám přijde složité a uvidíte, jak bude během chvíle všechno jasnější a jednodušší.

3. Nelpěte na nepotřebných věcech

Zbavte se věcí, které už dávno nepoužíváte a které jsou ve vaší domácnosti zbytečné. Prodejte je do bazaru nebo je dejte těm, kteří je ještě využijí. Zkrátka nelpěte na starých věcech. To platí u žen i o úklidu v kabelce. Vše nepotřebné odtamtud vyhoďte. Bude se vám lépe dýchat.

4. Vstávejte brzo

Vstávejte brzo za východu slunce a choďte spát až po jeho západu. Odnaučte se dívat na televizi a na internet do pozdní noci, protože vás to potom nutí spát ráno déle a to není dobré pro řadu fyziologických funkcí. Tím, že chodíme pozdě spát, brzdíme produkci melatoninu (hormonu tmy a spánku). Pokud se jinak nedá a vy chodíte spát, když je venku světlo, vytvořte si v ložnici totální tmu.

5. Mějte emoce pod kontrolou

Naučte se rozlišovat své emoce a nepodléhat jim za určitých situací, které to ani nevyžadují. Vytvořte si nadhled a zbytečně se neponořujte do problémů, nelitujte sebe ani nikoho z okolí. Hleďte před sebe a neplačte nad rozlitým mlékem. To vás jen vyvádí z rovnováhy.

6. Naučte se říkat ne

Uvědomte si, kolik času vás stojí činnosti, které děláte pro druhé anebo ani vlastně nevíte proč je děláte. Nebojte se říkat ne v situacích, které vám nic nepřinášejí a neobohacují vás. Nebojte se, že tím narušíte vztahy. Když budete říkat ne slušně a ohleduplně, lidé si vás budou o to víc vážit a už je ani nenapadne vás k něčemu zneužívat.

Nejčtenější články

Zavří­t reklamu