Close search

Antistresový rádce: Základní rady, jak si poradit s náročným zaměstnáním

Pixabay

Každý z nás musí v práci běžně řešit několik úkolů najednou. Na paměti musí mít i to, aby byl jeho nadřízený spokojený s jeho výkony a ještě musí efektivně komunikovat s kolegy. Není proto divu, že se většina lidí cítí pod velkým tlakem a podléhá silnému stresu. Víte, jak si s těžkou situací poradit?

Stres je v dnešní době neoddělitelnou součástí snad každého zaměstnání. Nejenže si zaměstnanec musí poradit s velkým množstvím úkolů, ale v průměru několikrát za hodinu musí čelit vyrušení ze strany třetí osoby a pak často řešit neočekávanou situaci. Avšak i se stresem v práci je možné si poradit.

Jen to důležité

Pokud se vám na stole hromadí úkoly, v hlavě hledáte správná řešení pro několik projektů a v e-mailu vám neustále svítí nové zprávy, zákonitě z toho všeho pociťujete stres. I když musíte plnit své pracovní povinnosti, rozhodně se jim nenechte zahltit. Sestavte si priority a určete, který projekt nebo úkol má přednost.

Správné dýchání

Když si během pracovního dne projdete náročnou situací, která vás silně vykolejí a přinese stres, můžete s ním začít bojovat pomocí správných dýchacích technik. Tato taktika je jednoduchá, ale účinná: Zhluboka a pomalu se nadechněte, snažte se vzduch vdechovat přibližně pět sekund. Poté pomalu během dalších několika sekund vydechujte nosem. Cvičení několikrát opakujte. Pokud vás odrazuje myšlenka, že byste právě tuto proceduru praktikovali před dalšími kolegy za svým pracovním stolem, jděte na menší procházku po budově.

Osobní prostor

Během pracovního dne vás bude od vašich povinností neustále někdo vyrušovat. Bude vám zvonit telefon, chodit nové e-maily, nebo se za vámi zastaví kolegové s dotazy. Pokud jsou pro vás podobné situace nepříjemné a stresující, zkuste si například ztišit vyzvánění u telefonu, aby nebylo tak hlasité. Pokud vás ruší hluk, který je typický snad pro každou kancelář, pořiďte si pohodlná sluchátka, která vás budou izolovat od nechtěných zvuků. Máte-li možnost zavřít dveře do kanceláře, určitě to udělejte, budete se moci následně lépe soustředit a budete mít klid na práci.

Přestávky

Máte pocit, že pokud budete pracovat bez zastavení, stihnete toho více? Mýlíte se! Člověk se v průměru dokáže soustředit na práci necelou hodinu, následně jeho koncentrace začne klesat. Dopřejte si proto alespoň několik kratších přestávek během pracovního dne, kdy se půjdete projít nebo si uvařit čaj.

Pryč s obavami

Stres v jedinci často vyvolávají situace, které jsou neočekávané, nebo má jen minimální možnost je ovlivnit. Zaměřte pozornost pouze na úkoly a situace, které můžete změnit. Tímto rozdělením se zbavíte zbytečných myšlenek a starostí ohledně věcí, na které stejně nemůžete mít žádný vliv.

ZDE ČTĚTE, JAKÉ JE TAJEMSTVÍ PRACOVNÍHO ÚSPĚCHŮ TĚCH NEJLEPŠÍCH:

Nejčtenější články