Close search

Pozor na unáhlenou výpověď: Co se dá dělat, když nenávidíte svoji práci?

Pixabay

Problémy v zaměstnání má čas od času každý. Starosti s vedením nebo managementem, nesouhlasy s kolegou a nedorozumění s podřízenými ale nejsou ještě důvodem, proč práci opouštět. Podobné problémy totiž budete mít ve kterémkoli jiném zaměstnání. Pokud ale vaše starosti přerostly ve skutečnou averzi, měli byste svoji situaci řešit.

Náročná jednání nebo konflikty v kanceláři k pracovními životu jednoduše patří. Velká koncentrace různých osobností, postojů i názorů o sobě dává znát. Pokud vás ale netrápí běžné třenice a pociťujete skutečný odpor vůči své práci, možná pro vás nastal čas hledat si nové zaměstnání.

Než se ale rozhodnete k odchodu, měli byste si být jistí, že vaše situace nejde nijak zlepšit. Domluvte si se svým nadřízeným schůzku a připravte si výčet svých úspěchů i námitek. Pokud vaše jednání dopadnou neúspěšně, zamyslete se také, jaká pozitiva a negativa vám práce přináší. Pokud vám ale nynější zaměstnání způsobuje silný a pravidelný stres, trpíte kvůli němu zdravotními problémy, nebo máte pocit, že vás nadřízení obcházejí velkým obloukem a vy se roky už nikam neposouváte, tak skutečně potřebujete říct své dlouhodobé práci sbohem.

Než ale sepíšete výpověď a půjdete ji se vzpřímenou hlavou předat nadřízenému, vždy se snažte už mít několik tipů, kam byste mohli nastoupit. Rozesílejte své životopisy a domluvte si pracovní pohovory. Pamatujte ale také, že ze zákona máte dvouměsíční výpovědní lhůtu, která začíná běžet teprve první den nového měsíce, který následuje po měsíci podání výpovědi. Toto pravidlo platí, pokud jste se se zaměstnavatelem nedomluvili jinak. Takže určitě si dávejte pozor na předčasnou výpověď v záchvatu vzteku, nebo rozčarování. Mějte vždy náhradní plán, jelikož v případě výpovědi by se vám unáhlené jednání nemuselo vyplatit.

Nemusíte sice mít nejlepší vztahy na pracovišti, ale vždy se snažte odcházet v dobrém. Hlavně když se pracujete ve velmi specifické sféře, kde se všichni navzájem znají. Slušné a férové chování je vždy základním stavebním kamenem pro profesionálního zaměstnance, který chce růst a rozvíjet svoji kariéru.

Nejčtenější články