Close search

Láska, nebo pýcha: Využívají rodiče svých dětí, aby předvedli své peníze?

Pixabay

Bezesporu rodiče své děti milují a přejí jim v životě to nejlepší. Mnozí z tohoto důvodu také hodně pracují, aby dokázali své potomky zabezpečit. Občas ale může vznikat pocit, že někteří mladí rodiče jako by se předháněli v tom, kdo bude mít lepší postýlku, nebo oblečení a na věcech pro dítě rozhodně nešetří. Kde jsou ale hranice mezi péčí a vychloubáním?

Je důležité, aby rodiče by měli být na své děti pyšní, podporovali je v jejich začátcích a starali se o ně. Někteří rodiče podle serveru Business Insider ale mají v dnešní době sociálních sítí tendenci být na své děti pyšní před celým světem a zároveň svému okolí ukazovat, jak dobře se o svého potomka dokáží postarat.

Vychovat ratolest není nic jednoduchého ani levného. V USA se odhaduje, že péče o dítě do 18 let věku rodiče stojí 230 tisíc dolarů (5,3 milionu korun), ve Velké Británii dokonce 7,3 milionu korun. Někteří rodiče z řad mileniálů se ale nebojí tyto číslice překročit a investovat do designérského oblečení a výbavy pokojíčků statisíce. Život dítěte a věci, které jej obklopují, musí totiž reprezentovat i rodiče a musí být vhodné pro umístění a sdílení na sociálních sítích.

Luxusní pokojíčky

Designérka Meira Gebel uvedla, že například v New Yorku není výjimkou, že rodiče při zařizování pokojů pro svoji ratolest jsou ochotni povolat nejlepší návrháře a utratit velké peníze. Rodiče si tak třeba pořizují postýlky pokryté 24karátovým zlatem, nebo luxusní tapety za statisíce korun. Častým požadavkem je prý takový vzhled místnosti, který by rodiče mohli zveřejňovat na sociálních sítích.

Nejlepší oblečení

V tomto případě ale už nemluvíme o značkovém oblečení, ale o speciálních modelech vytvořených nejlepšími designéry světa pro ty nejdražší módní domy. Mnozí rodiče mezi mileniály, kteří si podobné oblečení mohou dovolit, tak kupují svým dětem dupačky od značek jako například Gucci. Módní domy jako Givenchy a Balenciaga tak přijaly tuto výzvu mladých rodičů a začali se věnovat dětskému oblečení, které by hrdí rodiče mohli opět prezentovat k obdivu druhých na sociálních sítích.

Chůvy s Harvardem

Mnozí rodiče z řad mileniálů si také velmi potrpí na kvalitní chůvy. Což je samozřejmě v pořádku, také pokud oba rodiče musejí pracovat, chůva je často vynikajícím řešením. Mileniálové ale své požadavky na chůvy posouvají trochu dále a zodpovědnost a schopnost postarat se o dítě je pro ně pouze minimum, uvedla pro server Business Insider Claire Gordon. Moderní chůvy by tak údajně měly mít titul z Harvardu, mluvit několika jazyky a vypadat reprezentativně.

Některé požadavky jsou sice zcela pochopitelné a běžné, přesto některým mladým rodičům se daří nacházet nové a nové způsoby, jak zapůsobit na své okolí a jejich ratolesti občas bývají jedním z nich.

Nejčtenější články