Close search

Jak snížit riziko partnerské hádky? Stačí říkat konkrétní dvě slova, tvrdí psycholog

Pixabay

Dvě kouzelná slůvka "Co myslíš?" prý tvoří dlouhotrvající vztah. Díky nim se stupňující hádky mění ve smysluplné dialogy, říká Peter Pearson, vztahový psycholog. Je to skutečně až tak jednoduché?

Zamysleme se, jak obvykle začínají naše partnerské hádky. Nejčastěji kvůli maličkostem, která nás na partnerovi rozčilují a dokola se opakují. Mohou to být pohozené ponožky nebo trička po zemi, ale i nedostatek empatie. Přiznejme si, že změnit našeho partnera ho nemůžeme, ale ovlivnit rozhodně ano!

Psycholog doporučuje

Podle Petera Pearsona, zakladatele poradenského centra Couples Institute v Kalifornii je možná každou hádky zvrátit ještě před jejím vypuknutím, a to pomocí dvou jednoduchých slůvek.

Všichni to známe. Situace, kdy svému partnerovi říkáme, že ho vůbec nezajímá, jak se cítíme.  Ale pozor, my ho tím ve skutečnosti obviňujeme a on bude mít logicky tendenci se bránit. To nemůže vést nikam jinak než k hádkám. Pokud ale za to, co se může jevit jako výčitka, připojíme „co myslíš?“, tak už dáváme šanci partnerovi smysluplně a bez hádek reagovat.

„Nezajímá tě, jak se cítím, je obyčejné rodičovské vynadání,“ říká Pearson. „Dodáte-li však ,co myslíš?‘ a řeknete-li to tím správným tónem a mimikou, projevíte zájem o partnerův pohled. Pokud jen vychrlíte výčitky, nemá protějšek důvod si myslet, že vás jeho pohled zajímá.“

Spolupráce místo hádky

Drobná, ale významná změna učiní vaši komunikaci s partnerem efektivnější. Místo konfliktů budete navzájem spolupracovat. Získáme od něj zpětnou vazbu a možnost říci svůj názor v otevřené diskuzi.

„Je to docela jednoduché. Pokud si lidé zapamatují i pod tlakem říkat tato dvě slova, ušetří si věčné stěžování,“ doplnil Pearson.

To vůbec nevypadá složitě, že? Tak to hned vyzkoušejte.

Nejčtenější články