Close search

Vegan burger v Mekáči i oblečení z pomerančové kůry. Značky se předhánějí v trendech

Pixabay Zdroj: Pixabay

Světem se sílou laviny žene tendence mít všechno zelené a vegetariánské. A také proč ne? Zákazníci ale dokázali vyvinout už tak silný tlak na výrobce, že společnosti zkoušejí vegetariánské burgery a oblečení se dělá z pomerančové kůry.

V dnešní době, kdy je svět doslova zamořen plasty a nezdravým jídlem, je důležité se konečně začít starat o to, jakým způsobem můžeme našemu životnímu prostředí alespoň trochu ulehčit existenci. To samé platí i o našem vlastním těle, které zamořujeme spotřebou nezdravých produktů. 

Moderní burger

Ve Spojených státech amerických, které si stále udržují jeden z nejvyšších počtů obyvatel, se nyní objevila petice se 160 tisíci podpisy, která tlačí na fastfoodový řetězec McDonald’s, aby začal prodávat vegetariánskou variantu burgeru. 

Podobná petice již vznikla před pěti lety nyní ale ji ale autoři dali znovu do oběhu a zájem o změnu je obrovský. Další fastfoodový řetězec už tlaku ze strany spotřebitelů podlehl a značka Burger King nyní testuje svůj první bezmasý burger v USA. 

Petice sice neurčuje, zda by měl být známý sendvič vegetariánský, nebo veganský. Přesto se v petici také objevují požadavky, že musí splňovat i přísnější normy, které dodržují vegani. 

Pomeranč i kokos

Také celosvětově známý módní řetěz H&M drží krok s dobou a ve své letošní kolekci posunul hranice recyklování o kousek dál. Skandinávská značka, která je často kritizována za to, že vytváří obrovské množství levného oblečení se podle serveru Independent každý rok snaží vydat exkluzivní kolekci, která bude mít minimální dopad na životní prostředí.

Tento rok kolekce skutečně dokáže zaujmout použitými materiály. Módní řetězec se totiž ve své exkluzivní kolekci rozhodl prezentovat modely, které jsou vytvořeny za pomocí kokosových listů a pomerančové kůry. Z těchto přírodních materiálu jsou vytvořeny samotné látky, které byly pro kolekci použity. 

Je sice na uvážení každého, zda se vegetariánský burger dá považovat za zdravé jídlo, ale tendence v dnešním spotřebitelském světě je jasná. Pokud značka chce přežít tak musí jít ruku v ruce s dobou a vyhovět i moderním požadavkům zákazníků, i kdyby to mělo znamenat hamburger bez „hamu“ (poz.red. anglicky šunka).

Nejčtenější články

Zavří­t reklamu