Close search

Jak se nejlépe motivovat k velkým věcem? Přemýšlejte nad vlastní smrtí

Unsplash.com Zdroj: Unsplash.com

Říká se, že čas je to nejvzácnější, co máme. Přesto s ním často nakládáme tak, jako bychom ho měli hromady na rozdávání. Smrt je vždy velmi nepříjemná událost, a proto nás často ani nenapadne uvažovat nad tou vlastní. Uvědomit si, že náš život zde na Zemi je omezený ale může mít velmi pozitivní účinky.

Kolik vám zbývá času?

Proč se svým časem někdy nakládáme tak, jako bychom ho měli nekonečně mnoho? Je to pravděpodobně tím, že nejsme schopni dost dobře uchopit tak dlouhý časový interval. Například třicet let se zdá jako velmi dlouhá doba. Když si však třicet let rozkreslíte do tabulky, kde každý čtvereček představuje jeden týden a každý řádek jeden rok, třicítka nevypadá tak úplně dlouze. Jen si vyzkoušejte do této kalkulačky zadat váš rok narození. Budete překvapeni, jak malý se zdá váš celý život.

Proč je vlastní smrt tím nejlepším pohonem vpřed?

Na smrtelné posteli lidé často přemítají nad tím, co za svůj život nestihli a co by udělali jinak. Přemýšlet o svém čase jako o vyčerpatelné komoditě vám pomůže překonat strach a dělat věci, které jste vždy udělat chtěli.

Fakt, že tu nejste věčně, také přináší určitý pocit naléhavosti. Pomůže vám neodkládat důležité věci na později. Často zapomínáme dostatečně ocenit blízké, které máme kolem sebe. Pokud budete používat vyčerpatelnost vašeho času jako motivaci, budete si lidí kolem sebe vážit více a dávat jim více lásky. Podle této teorie byste měli být vděčnější, otevřenější a měli byste více vnímat přítomný okamžik.

Jak využíváte své týdny vy?

Své dny a týdny můžete trávit různě. Většinou si svůj čas můžete buď užívat, nebo dělat něco pro vaši budoucnost. Ideální je skloubit příjemné s užitečným. Být šťastný v přítomném okamžiku a přitom budovat svůj život. Neztrácejte čas aktivitami, u kterých se cítíte mizerně a ani nerozvíjejí váš kariérní život.

JAK VYPADÁ VÁŠ ŽIVOT (A ŽIVOTY ZNÁMÝCH OSOBNOSTÍ) V ČASE NAJDETE V GALERII:

Nejčtenější články

Zavří­t reklamu