Close search

Jak mít bystřejší mozek: Dopřejte mu odpočinek, hořkou čokoládu a hluboké dýchání

Unsplash Zdroj: Unsplash

Existuje nepřeberné množství rad, jak mít lepší mozek. Ne všechny jsou asi platné univerzálně, ale stejně stojí za to vyzkoušet je. Několik tipů, jak mít bystřejší mozek, přinesl zpravodajský web CNN.

Dostatek odpočinku je nezbytný pro celkové zdraví a také pro dobré zdraví mozku. Podle CNN se doporučuje spát v noci 7-9 hodin, ale nemusíte se stresovat, pokud se tomuto času jen přiblížíte. Zajímavé také je, že mozek může povzbudit i krátké denní zdřímnutí. Podle jedné studie měli lidé, kteří pravidelně dřímali, v průměru větší objem mozku než ti, kteří to nedělali.

Jak si zlepšit mozek

Mozek kromě odpočinku potřebuje také výživu. Víte, které potraviny zlepšují funkci mozku a náladu? "Můžete se spolehnout na listovou zeleninu - tři až pět porcí denně. Věci jako rukola a špenát obsahují folát. A nízká hladina folátu je spojena se špatnou náladou," vysvětluje pro CNN nutriční psychiatrička Uma Naidoo.

Zmiňovaný folát je ve skutečnosti dobře známá kyselina listová. Naidoo dále doporučuje hořkou čokoládu. Podle jedné studie, do které bylo zapojeno přes 12 000 lidí, zmírnila depresi o 70 %. Ale musí to být kvalitní tmavá přírodní čokoláda, která obsahuje serotonin, hořčík a trochu vlákniny. Naidoo také doporučuje ryby bohaté na omega-3 mastné kyseliny, jako je losos, makrela, ančovičky a sardinky, fermentované potraviny, jogurty, mandle a další ořechy, pak semínka lnu nebo chia.

A do třetice si dejme tip, který je v dnešní informacemi zahlcené době obzvláště důležitý - odpojte se a dýchejte. Odložte telefon a přestaňte sledovat zprávy a sociální sítě a dýchejte zhluboka. Pomůže to uvolnit tělo aktivuje parasympatickou reakci (odpočinek a trávení), která je protějškem sympatické reakce (boj nebo útěk). Zkuste dýchat způsobem, který možná znáte z jógy. Nadechněte se nosem a počítejte do pěti, pak pomalu vydechujte ústy a počítejte do sedmi. Aby byl výdech o něco delší než nádech. To trochu zpomalí srdeční frekvenci, pomůže snížit úzkost a budete klidnější. Mozek se vám za to poděkuje...

Zdroj informací:
Edition.cnn.com: 5 easy ways to keep your brain sharp

Nejčtenější články

Zavří­t reklamu