Close search

Nechce se vám do práce? Pár základních triků správného nadřízeného, které vám pomohou

Pixabay Zdroj: Pixabay

Bez ohledu na to, jak moc máte rádi své zaměstnání, může se stát, že se v práci přestanete cítit dobře a místo efektivního výkonu přijde únava a podráždění. Důvody mohou být různé, Může se jednat o rodinné nebo zdravotní problémy. Mnohem častějším důvodem však bývá přepracovanost a nevyhovující pracovní prostředí, které může zaměstnanec brát jako konfliktní nebo ponižující.

1. Komunikace je třeba

Není nic horšího než kancelář, ve které jsou slyšet pouze údery do klávesnice a občasné unavené povzdechnutí. Lidé spolu nemluví, případné dotazy si raději napíšou přes email, než by se zvedli a šli za kolegou. V takovém prostředí, kde se lidé obávají vůbec promluvit, není možné dlouhodobě udržet efektivní pracovní tempo. Zaměstnavatel by měl na pracovním prostředí podporovat otevřenou komunikaci. Ta totiž často pomáhá k rychlejšímu řešení problémů a uvolněné náladě na pracovním místě.

2. Světlo pro osvícené

Přirozené denní světlo na pracovišti má zásadní vliv na výkon zaměstnanců. Když je na pracovním místě dostatek světla, lidé mají lepší náladu, více energie a dokáží se lépe soustředit na svoji práci.

3. Procházka pomáhá

Tím samozřejmě není myšleno, že by zaměstnanec měl možnost odejít během pracovního dne na několik hodin ven. Ale rozhodně by se nemělo stát, že bude celý den sedět u svého stolu. Po nějakém čase totiž dochází ke ztrátě koncentrace a výkonnost rychle klesá. Vedoucí by měl tedy podporovat občasné procházky po pracovišti. Pokud si pracovník půjde například uvařit kávu, přijde na jiné myšlenky a až se vrátí ke své práci, opět se na ni bude moct soustředit.

4. Ocenění jako odměna

Správný zaměstnavatel nebo vedoucí manažer by měl vždy ocenit práci svých podřízených. Mnozí zaměstnanci uvádějí, že pochvala ze strany šéfa je stejně důležitá a motivující jako výše finančního ohodnocení.

5. Žádná nadbytečná kontrola

Zaměstnanci musí mít pocit, že jim jejich nadřízený důvěřuje. Pokud se šéf naopak uchýlí k tzv. micromanagementu, kdy bude velmi detailně řídit a kontrolovat práci činnost podřízených, mohou zaměstnanci přijít o důvěru ve svoji práci a znalosti. Budou se bát přicházet s novými nápady i návrhy a přestanou vnímat svoji práci jako celek, protože pro ně bude přednější soustředit se na splnění úkolů podle přesných požadavků svého zaměstnavatele.

6. I pozdrav pomůže

Může to znít sice jako klišé, ale obyčejný pozdrav nebo jakýkoli jiný vřelý zájem ze strany zaměstnavatele může udělat na pracovišti naprosté divy. Pokud se bude nadřízený zajímat o životy svých kolegů, nejenže tím podpoří příjemné pracovní prostředí, ale také se o nich může mnohé dozvědět.

A ZDE ČTĚTE, JAKÁ JSOU PRAVIDLA LIDÍ, KTEŘÍ JSOU SKUTEČNĚ ÚSPĚŠNÍ:

Nejčtenější články

Zavří­t reklamu