Close search

Chystáte se odejít z práce? Takhle svoji výpověď rozhodně nedávejte

Pixabay Zdroj: Pixabay

Doby, kdy se člověk dokázal věnovat jedinému řemeslu celý život, jsou již nenávratně pryč. Dnešní doba vyžaduje neustálé sebezdokonalování a s tím neodmyslitelně přichází i kariérní postup, nebo změna zaměstnání. Pokud jste se rozhodli svoji práci opustit, dejte si pozor, jak to uděláte.

Nynější mladé generace žijí ve světě, který vyžaduje pravidelný vývoj a postup. To se týká i otázky zaměstnání. Vzdělávací kurzy, zlepšování jazykových znalostí i počítačových dovedností jdou často ruku v ruce s kariérním postupem, nebo by alespoň měly. Také velké množství lidí a rozdílných názorů v kancelářích někdy vytvářejí napjatou atmosféru, kterou se někteří rozhodnou opustit.

Pokud jste se definitivně rozhodli, že ze svého zaměstnání chcete odejít, ať už je důvod jakýkoli, existují věci, kterým byste se rozhodně měli vyhnout.

Podání výpovědi

Bouchání dveřmi a teatrální formu výpovědi raději nechte hercům na televizních obrazovkách. Ve skutečném životě, nehledě na to, jak moc vám vaše práce vědí, je potřeba dodržovat určité standardy chování a to se týká i výpovědi. Tu svému zaměstnavateli rozhodně podejte včas a počítejte s dvouměsíční výpovědní lhůtou, pokud se samozřejmě s šéfem nedohodnete jinak.

Pálení mostů

Pokud ze zaměstnání odcházíte na vlastní přání, pak nemusíte mít důvod k jakýmkoli hádkám s nadřízenými nebo kolegy. I když jste například potkali jedince, se kterými byste si nyní při odchodu rádi vyříkali všechny křivdy, nemusíte okamžitě tropit scény. Pokud je to pro vás opravdu důležité s kolegou si v klidu popovídejte a dořešte, co musíte. Pokud je váš odchod spojen s konfliktní situací, stejně byste měli opouštět společnost v dobrém a s kolegy i nadřízenými si vše slušně vyříkat a rozloučit se na úrovni.

Malý rybníček

S přátelským odchodem e pojí i tento další bod. Když už máte výpověď za sebou a dokonce už nastoupíte i do nové práce, neznamená to, že byste okamžitě měli kolem sebe začít šířit hanlivé zprávy o svém bývalém zaměstnání. Informace o tom, jak závistiví byli vaši kolegové, jaký byl nepříjemný nadřízený a jak moc se vám nelíbila bývalá společnost, si raději nechte pro sebe. Rozhodně své bývalé zaměstnavatele nepomlouvejte v nové práci a ani tyto informace nešiřte na sociálních sítích. Nikdy totiž nevíte, jak se vám podobné chování může vrátit a se kterým kolegou se opět za pár let v další práci můžete potkat.

Nejčtenější články

Zavří­t reklamu