Poprvé do posilovny? Na tyhle věci rozhodně nesmíte zapomenout

2. Dubna 2019
Olga Ross
Rozhodně se nemusíte obávat první návštěvy posilovny. Každý někdy začínal, takže seberte odvahu a vyrazte do světa trenažérů.
Zdroj Pixabay
Jaro se považuje za dobré období, kdy začít s tréninkem a posilováním. Léto se blíží, venku je hezké počasí, které si vyžaduje lehčí a někdy přiléhavější oblečení. Takže proč nezačít? Pokud jdete do posilovny poprvé, měli byste vědět, na co se připravit a jaké věci si vzít s sebou.

Návštěva fitness centra je určitě krok správným směrem, stejně jako běhání, nebo sportovní chůze. Pokud se rozhodnete navštěvovat posilovnu, která má určitý zaběhnutý řád, udělejte si seznam věcí, které budete potřebovat.

Správné oblečení

Základem je volné a pohodlné sportovní oblečení, které vám umožní se svobodně pohybovat a vykonávat cviky. Myslete také na to, že se při cvičení zapotíte, takže možná budete stát za to investovat do funkčního oblečení, které dokáže absorbovat pot. Také velmi důležité mít pohodlnou sportovní obuv s protiskluzovou podrážkou, která zaručí bezpečnou oporu chodidel při cvičení.

Před návštěvou fitness centra si nezapomeňte do tašky přibalit ručníky. Jeden by měl sloužit jako hygienická podložka, kterou budete pokládat na trenažéry. Druhý vám poslouží pro vaši vlastní potřebu, když se například zapotíte. Také si vezměte dostatečně velkou zásobu pití. Doporučuje se minimálně 0,5 až 1 litr vody, která by rozhodně neměla být slazená.

Plus size modelky boří všechna pravidla. Kde je ale hranice zdravého vzhledu?

Žádné cennosti

Součástí posiloven jsou také sprchy, které se můžete po skončení vašeho cvičení osvěžit, takže si s sebou přibalte sprchový gel, deodorant i osušku. Naopak byste měli doma nechat cennosti a větší hotovost. I když jsou v posilovnách k dispozici skříňky, určitě v nich žádné cennosti nenechávejte. Pokud už je ale máte s sebou, požádejte obsluhu centra, aby vám je uschovala.

První cvičení

Pokud jste nikdy v posilovně necvičili, požádejte pracovníky fitness centra, ať vás provedou a vše vám vysvětlí. Určitě se je neostýchejte zeptat, hlavně když jste do posilovny přišli poprvé. Požádejte obsluhu, ať vám ukáže, jak trenažéry fungují.

Také byste si dopředu měli rozmyslet, jakých výsledků chcete dosáhnout, jelikož od toho se bude odvíjet váš cvičební plán. Ženy většinou jdou do posilovny s cílem zpevnit své tělo a snížit hmotnost. Mají vyhlídnuté určité partie, na kterých by chtěly pracovat, není ale dobré se věnovat jenom jim. Při správném tréninkovém plánu by se ženy měly zaměřit například i na ruce nebo záda, i když je nepovažují za své problémové partie. Muži zase na druhou stranu preferují silový trénink, který je zaměřený na zvětšení svalové hmoty a zvýšení fyzické síly.

Pokud si nejste jistí, zda posilujete správně a jak byste měli dosáhnout vytoužených výsledků, zkuste popřemýšlet o pomoci profesionálního trenéra. Cvičení s trenérem nemusí být dlouhodobé, pokud vám tato varianta nevyhovuje. Každá posilovna má seznam trenérů, se kterými spolupracuje a vy bude mít jistotu, že vše děláte od samého začátku správně.

Komentáře