Historie značky, díky níž si ženy po celém světě zamilovaly push-up podprsenky

Všechny ženy se chtějí cítit jedinečně.
Zdroj pixabay
8. Listopadu 2018
Ukažte nám ženu, kterou by nezajímalo krásné a luxusní spodní prádlo. Asi bychom našli málo takových, proto vám přiblížíme, jak vznikala jedna z nejznámějších značek spodního prádla na světě a proč její zakladatel spáchal sebevraždu.

Slavná značka Victoria's Secret byla založena v roce 1997 Royem Raymondem v San Franciscu. Největší motivací zakladatele bylo vytvořit obchod s dámským spodním prádlem, kde se budou ale cítit dobře i muži a nebudou je provázet pocity trapnosti. Sám měl nepříjemnou zkušenost, když kupoval své ženě spodní prádlo a v obchodě se cítil nekomfortně.

Nový sortiment

Dalším klíčovým bodem prodeje měl být odlišný sortiment spodního prádla. Do té doby byly k dostání jen modely, kterým chyběl sexappeal. Americké ženy měly předtím možnost kupovat jen prádlo se zastaralým květinovým potiskem, nylonové noční košilky, nehezké froté župany. Sexy kousky si ženy kupovaly jen při zvláštních příležitostech, jako byla například svatební noc.

Než Roy se svou ženou otevřeli první obchod, dlouho před tím studovali nabídku spodního prádla a také samozřejmě šetřili na nějaký ten kapitál. Po osmi letech se tedy otevřel první obchod Victoria's Secret, na jehož rozjezd bylo potřeba 80 tisíc dolarů (tehdy Royovi pomohla banka a rodiče). Obchod umístil do Stanford Shopping Center v Kalifornii.

Victoriino tajemství

A proč zakladatel značky zvolil právě tento název? První obchody byly vybaveny prvky a nábytkem typickými pro viktoriánskou dobu. Stěny z tmavého dřeva, orientální koberce a hedvábné závěsy. Proto se Roy nechal inspirovat nejznámější britskou panovnicí - královnou Victorií. Proč ale Victoriino tajemství? To asi zůstane veřejnosti navždy utajeno. Dokonce ani známí Andílcí (Victoria's Secret Angels), kteří vystupují na módních show Victoria's Secret přesný význam onoho tajemství neznají.

Vánoce klepou na dveře: Jaké dárky frčely pod stromečkem v osmdesátých letech

Růst společnosti

Do roku 1982 společnost vlastnila 6 obchodů a stala se národně uznávanou značkou spodního prádla. Roy vydával i katalogy, v nichž zákazníky lákal také na slevy, ročně společnost vydělávala kolem 6 milionů dolarů. I přesto ale začaly přicházet problémy a “Victorka” se začala otřásat v základech. Už nefungovala strategie prodeje dámského prádla především mužům a tak Roy Raymond musel čelit bankrotu. Značku tedy pod cenou prodal Lesliemu Wexnerovi. Roy tuto prohru neunesl a v roce 1993 spáchal sebevraždu skokem z mostu Golden Gate Bridge v San Franciscu.

Nová strategie

Nově se tedy značka začala orientovat především na dámy, sortiment měl zaujmout hlavně je, to sebou přineslo nové barvy, styl, různé inovace a vychytávky a zároveň punc luxusu a dojem snobského stylu Evropanek. Značka se rozšířila i o výroby pánského spodního prádla, ta se však tolik nechytila a po pár letech pánský sortiment stáhla. Naopak se ale úspěšně uchytily parfémy, které se v obchodech prodávají dodnes. Úspěšně se dnes prodává i oblečení na cvičení, sportovní podprsenky, kosmetika, kabelky atd.

Andílci z Čech

Dnes je Victoria's Secret jednou z nejznámějších módních značek na světě a jednou z předních značek spodního prádla. Za úspěchem značky stojí také  především reklamy a zvučná jména špičkových modelek, které každoročně předvádějí luxusní dokonale propracované prádlo v rámci Fashion shows. Mezi Victoriiny andílky se dostaly i české modelky, např. Daniela Peštová, Karolína Kurková, Hana Soukupová nebo Eva Herzigová.

 

Komentáře